Firma Rafcom została założona w 1999r. Już od samego początku działalność skupiała się na sprzęcie biurowym. Działając kompleksowo zaopatrywano urządzenia w materiały eksploatacyjne oraz wykonywano ich naprawy. Wysokie ceny materiałów eksploatacyjnych skłoniły do poszukiwań tańszych rozwiązań. Zgodnie z zapotrzebowaniem klientów w ofercie pojawiły zamienniki tuszy i tonerów.
W 2001r ofertę poszerzono o dostawy tuszy i tonerów, które świadczono własnym transportem do miejsca instalacji urządzeń. W zakres dostawy wchodził także montaż materiałów i odbiór zużytych.
Rok 2003 przyniósł wiele zmian takich jak podpisanie umowy z nowym dostawcą materiałów eksploatacyjnych. Jednak największą zmianą było otwarcie stacjonarnego punktu usługowo – handlowego. Od tego roku wysiłki firmy skupiały się na rozwoju sklepu. Obsługa bezpośrednia klientów w ich siedzibie była stopniowo ograniczana. W odpowiedzi na potrzeby rynku wprowadzano dodatkowe usługi np. wyrób pieczątek polimerowych, a następnie pre-ink. Oferta materiałów eksploatacyjnych została poszerzona o dodatkowe marki.

Szeroka oferta i nieprzerwana działalność pozwoliła na zgromadzenie bazy ponad dziesięciu tysięcy klientów firm i instytucji. Umowy z przewoźnikami pozwalają świadczyć usługi dla klientów z najdalszych zakątków kraju.Spora ilość marek i modeli serwisowanych urządzeń wymusiła stworzenie listy dostawców liczącej obecnie kilkaset rekordów.